Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Current marketing trends in the scientific medical library

Show simple item record

dc.contributor.author Gheorghiţa, Angela
dc.date.accessioned 2021-12-03T12:49:21Z
dc.date.available 2021-12-03T12:49:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation GHEORGHIŢA, Angela. Current marketing trends in the scientific medical library = Tendințe actuale de marketing în biblioteca științifică medicală. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 502. ISBN 978-9975-82-223-7. en_US
dc.identifier.issn 978-9975-82-223-7
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/19105
dc.description Biblioteca Ştiinţifică Medicală, USMF „Nicolae Testemiţanu” en_US
dc.description.abstract Background. SML needs a greater visibility as information resource and user awareness of the services and products provided. In e-marketing efforts, SML must increase the application of digital media according to the 7P. Objective of the study. Approaching and re-evaluating the marketing culture in the BSM, studying the marketing content based on current trends in the world. Objective: Analysis of marketing content, digital marketing perspectives at SML. Material and Methods. In order to fulfill the research, a documentary study was carried out in scientific databases, repositories and institutional sites to help identify the sources regarding the innovative marketing tools and technologies in the infodocumentary institutions. Both the scientific documentation method and the questionnaire method (disseminated within the BSM) were applied. Results. The Medical Scientific Library is a remarkable institution in the academic information and library space of the Republic of Moldova. The marketing activity is carried out by most librarians who have skills and abilities to apply traditional and modern marketing technologies. The services provided to users stand out for their quality, diversity, quantity and visibility. Participating in projects and developing partnerships benefits the library and its users by investing in librarians' knowledge, donations and sponsorships. Conclusion. Planning, monitoring, adapting marketing in the light of new trends: context analysis, forecasting demand, opportunities and challenges, evaluating the results will inevitably increase the efficiency and maintain the positive image of the SML. en_US
dc.description.abstract Introducere. BȘM are nevoie de o mai mare vizibilitate în calitate de instituție infodocumentară şi de sensibilizarea utilizatorilor, privind serviciile şi produsele furnizate. În eforturile de e-marketing, BȘM trebuie să augmenteze aplicarea mijloacelor digitale în funcție de cei 7P. Scopul lucrării. Abordarea şi reevaluarea culturii de marketing în BȘM, studierea conținutului de marketing bazat pe tendințele actuale din lume. Obiective: Analiza conținutului de marketing, perspectivele de marketing digital la BȘM. Material și Metode. Pentru realizarea cercetării a fost efectuat studiul documentar în baze de date științifice, depozite și site-uri instituționale în vederea identificării surselor privind instrumentele și tehnologiile inovative de marketing în instituţiile infodocumentare. Au fost aplicate metoda de documentare științifică și metoda chestionarului (diseminat în cadrul BȘM). Rezultate. Biblioteca Științifică Medicală este o instituţie remarcabilă în spațiul academic informaţional şi biblioteconomic din Republica Moldova. Activitatea de marketing este desfăşurată de majoritatea bibliotecarilor, care posedă competenţe și abilități de aplicare a tehnologiilor tradiționale și moderne de marketing. Serviciile furnizate utilizatorilor se remarcă prin calitate, diversitate, cantitate și vizibilitate. Participarea în proiecte și dezvoltarea parteneriatelor avantajează biblioteca și utilizatorii ei, prin investiții în cunoştinţele bibliotecarilor, donaţii şi sponsorizări. Concluzii. Planificarea, monitorizarea, adaptarea marketingului la noile tendinţe: analiza contextului, prognozarea cererii, a oportunităților și provocărilor, evaluarea rezultatelor va creşte indispensabil eficiența și menținerea imaginii pozitive a BȘM. en_US
dc.publisher Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 en_US
dc.subject library en_US
dc.subject digital marketing en_US
dc.subject 7P en_US
dc.subject information products and services en_US
dc.title Current marketing trends in the scientific medical library en_US
dc.title.alternative Tendințe actuale de marketing în biblioteca științifică medicală en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics