Background. In the context of the COVID-19 pandemic, the activity of IC Infomedica was carried out
in a special regime. The transition to online activity has demonstrated the professional capacity of
librarians. The sanitary crisis imposed the operative reorientation of the libraries regarding the service.
Objective of the study. To assess the degree of satisfaction of the IC Infomedica users regarding the
quality of remote services provided during the pandemic period. Material and Methods. At the
documentation stage, were analyzed the practices and experience of the libraries in the country and
abroad and the activity reports of the Center during the pandemic period. At the documentation stage,
the practices and experience of libraries in the country and abroad and the activity reports of the Center
during the pandemic period were analyzed. Results. In the conditions of the COVID-19 crisis, IC
Infomedica managed to adapt quickly to the new normalities. The distance activity was organized
coherently and efficiently. The efforts have been made to provide information services, scientometrics,
beneficiary training. The recommendations on optimizing the quality of services and the professional
activity of the IC are based on the opinions of the respondents. Conclusion. The pandemic period
highlighted the insufficiency of skills and competencies in the use of information technologies and
resources for different categories of users, which determined the Library to act in order to form the
information literacy of SML users.
Introducere. În legătură cu pandemia Covid-19, activitatea CI Infomedica s-a desfășurat în regim
special. Trecerea la activitatea în regim online a demonstrat capacitatea profesională a bibliotecarilor.
Criza sanitară a impus reorientarea operativă a bibliotecilor, privind deservirea beneficiarilor. Scopul
lucrării. Reflectarea activităţii CI Infomedica în perioada pandemică. Material și Metode. La etapa de
documentare au fost analizate practicile și experiența bibliotecilor din țară și peste hotare și rapoartele
de activitate a Centrului în perioada pandemică (martie 2020-septembrie 2021). În vederea evaluării
calității serviciilor online prestate de CI Infomedica, au fost chestionați utilizatorii deserviți în perioada
pandemică. Rezultate. În condițiile crizei COVID-19, CI Infomedica a reușit să se adapteze rapid noilor
normalității. Activitatea la distanță a fost organizată coerent și eficient. Eforturile au fost depuse în
vederea prestării serviciilor informaționale, scientometrice, a formării beneficiarilor. Recomandările
privind optimizarea calității serviciilor și a activității profesionale a CI sunt bazate pe opiniile
respondenților. Concluzii. Perioada pandemică a evidențiat insuficiența abilităţilor şi a competențelor
de utilizare a tehnologiilor și a resurselor informaționale, la diferite categorii de utilizatori, lucru care a
determinat Biblioteca să acţioneze în vederea formării culturii informaţiei utilizatorilor BŞM.