Show simple item record

dc.contributor.author Stîngu, Dumitru
dc.date.accessioned 2022-11-14T08:35:47Z
dc.date.available 2022-11-14T08:35:47Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation : [poster]. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 19-21 octombrie 2022: culegere de postere electronice. 2022, p. 221. en_US
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/culegere_de_postere_2022.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/22473
dc.description.abstract Introducere. Actualmente pentru majoritatea companiilor farmaceutice, atât fabricile de produse farmaceutice și parafarmaceutice, cât și a distribuitorilor lor, marketingul digital prezintă o parte integrantă a strategiilor de marketing. Tot mai multe companii farmaceutice utilizează metodele de promovare a medicamentelor ce se eliberează din farmacie fără reţetă (OTC), suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale precum și a serviciilor farmaceutice prin utilizarea mediului electronic. Scopul lucrării. Evidenţierea celor mai des utilizate metode de promovare, inclusiv a marketingului digital, de către companiile farmaceutice în Republica Moldova. Material și metode. Au fost analizate metodele de promovare a produselor farmaceutice si parafarmaceutice, a serviciilor farmaceutice pe internet de către firmele farmaceutice. S-au analizat publicaţiile ştiinţifice (Google Scholar, PubMed) prin metoda de analiză și interpretare. Rezultate. Majoritatea întreprinderilor farmaceutice utilizează cu scop de promovare a produselor farmaceutice si parafarmaceutice, precum și a serviciilor farmaceutice câteva elemente, care nu necesită resurse tehnologice costisitoare și un număr mare de specialişti calificaţi: optimizarea motorului de căutare, social media marketing, organizarea Webinare-lor, distribuirea și canalizarea e-mail-urilor. Concluzii. Digitalizarea marketingului farmaceutic oferă consumatorilor posibilitatea de a primi servicii farmaceutice și de a achiziţiona produse parafarmaceutice prin utilizarea serviciilor on-line. Promovarea medicamentelor OTC, suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale prin intermediul internetului este o direcţie promiţătoare pentru dezvoltarea activităţii întreprinderilor farmaceutice. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2022 en_US
dc.subject Marketing digital/farmaceutic en_US
dc.subject medicamente OTC en_US
dc.subject sup. Alimentare en_US
dc.title Rolul marketingului digital în farmacie en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics