Rezumat.
Scopul lucrării: îmbunătăţirea calităţii vieţii, în particular a sănătăţii
orale şi a stării psihologice a copiilor (depăşirea fricii de tratamentul sto‑
matologic). Obiective: educaţia sanitară în şcoli a copiilor, pedagogilor şi
părinţilor în vederea necesităţii realizării o dată la 6 luni a măsurilor de
prevenire şi tratament a afecţiunilor stomatologice; instruirea igienică a
copiilor şi aplicarea metodei de vizualizare — a integratului informaţio‑
nal multimedia şi instrumentului de căutare (IIMC) „Stomatologia Inte‑
ligibilă“. Material şi metode: în educaţia sanitară a fost aplicată metoda de
vizualizare — a integratului informaţional multimedia şi instrumentului
de căutare (IIMC) „Stomatologia Inteligibilă“. Eficienţa educaţiei danitare
a fost apreciată prin metoda de anchetare a 140 copiii de 12-13 ani şi 140
părinţi. Au fost determinaţi indicii COA şi de igienă orală J.R Vermillion
(OHI-S). Concluzii: Aplicarea IIMC „Stomatologia Inteligibilă“ (2D şi 3D
animare) a permis obţinerea următoarelor rezultate:
1.Conştientizarea necesităţii realizării măsurilor de prevenire şi trata‑
ment oportun a afecţiunilor stomatologice.
2.Reducerea cheltuielilor pentru tratamentul afecţiunilor stomatologice.
3.Stabilizarea indicelui COA şi ameliorarea stării de igienă orală.
Summary.
Objective: improved dental health and attitude of children (no fear of
the dentist)
Tasks: teaching dental health basics in schools (for schoolchildren, their
parents and teachers); raising public awareness of the importance of regular
preventive visits to the dentist (at least once in 6 months) and timely dental
treatment; training of children in correct dental care and using visualizati‑
on in training — as an integrated multimedia information and search tool
(IMIST) “Understanding Dentistry”. Material and methods: IMIST “Un‑
derstanding Dentistry” was used as a training tool for visualization purpo‑
ses. The efficiency of training was assessed based on questionnaires, oral
examination findings, DMFT index and oral hygiene. Conclusions: use of
IMIST “Understanding Dentistry” (2D and 3D animation) helps achieve:
1.Improved awareness of the importance of timely treatment and signi‑
ficance of preventive treatment.
2.Decreased costs of dental and oral treatment of caries (preventive
treatment costs much less);
3.Improved DMTF index and oral hygiene.