Rezumat.
Orele practice de stomatologie terapeutică din anul III de studii, trimestrul V, ocupă un rol important în asimilarea disciplinii respective, deaceea
este extrem de importantă cizelarea şi perfecţionarea nivelului metodic al
organizării şi desfăşurării acestora. Perfecţionarea şi concretizarea abordării psihopedagogice şi clinice la organizarea orelor practice influenţează
pozitiv asupra motivaţiei studenţilor de a asimila cunoştinţe (teoretice şi
practice) noi, intensifică procesul pedagogic la catedră.
În acest studiu prezentăm date clinice, rezultate din tratarea a 196 de pacienţi în vârstă de 18-60 ani, fără afecţiuni somatice asociate grave. La acest
grup de pacienţi au fost decelate depuneri dentare şi s-a efectuat ulterior
igiena profesională a cavităţii bucale. A fost demonstrată eficienţa detartrajului, efectuat cu instrumente manuale clasice şi aparate electromecanice
moderne.
Summary.
The training on therapeutic dentistry on the course III, in semester
V, is the leading place in assimilation, gives discipline an important improvement in methodical level to their organizations and undertaking. The
improvement and specification of psychological, pedagogical and clinical
approach is to build practical occupation a positive influence upon motivation students to assimilations of new theoretical and practical knowledge,
intensifying the scholastic process on department.
This investigation includes clinical data resulted from 196 pacients aged
from 18-60, without any severe somatic diseases. In this group of patients
dental deposits has been observed. Later a professional hygiene of an oral
cavity has been performed. The efficiency of a detartrage with classical instruments and modern electro-mechanical devices has been performed.