Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Evaluarea nivelului de cunoștinţe și abilităţi practice în domeniul urgenţelor obstetricale, ginecologice și neonatale ale studenţilor anului VI de la Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu”

Show simple item record

dc.contributor.author Ababii, Ion
dc.contributor.author Gramma, Rodica
dc.contributor.author Romancenco, Andrei
dc.contributor.author Cardaniuc, Corina
dc.contributor.author Chesov, Ion
dc.date.accessioned 2019-06-24T19:52:08Z
dc.date.available 2019-06-24T19:52:08Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Evaluarea nivelului de cunoştinţe şi abilităţi practice în domeniul urgenţelor obstetricale, ginecologice şi neonatale ale studenţilor anului VI de la Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” = Assessment of knowledge and practical skills in emergency obstetrics, gynaecology and neonatology among final-year medical students at Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy / Ion Ababii, Rodica Gramma, Andrei Romancenco [et al.] // Revista de ştiinţe ale sănătăţii din Moldova = Moldovan journal of health sciences. - 2015. - Vol. 5(3). - P. 71-78. - Bibliogr.: p. 78. en_US
dc.identifier.citation ABABII, Ion, GRAMMA, Rodica, ROMANCENCO, Andrei, CARDANIUC, Corina, CHESOV, Ion. Evaluarea nivelului de cunoștinţe și abilităţi practice în domeniul urgenţelor obstetricale, ginecologice și neonatale ale studenţilor anului VI de la Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu” = Assessment of knowledge and practical skills in emergency obstetrics, gynaecology and neonatology among final-year medical students at Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2015, vol. 5(3), pp. 71-78. ISSN 2345-1467.
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://stiinta.usmf.md/sites/default/files/2018-09/MJHS%20nr.%203%20_2015.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/2447
dc.description.abstract Introducere. Mortalitatea maternă și perinatală în Republica Moldova poate fi atribuită unor factori structurali, inclusiv sărăcia, discriminarea și inegalitatea în întreaga ţară și, de asemenea, este o consecinţă a barierelor legate de costul de îngrijiri, accesibilitatea culturală și geografică la asistenţă, cât și atenţia medicală slabă sau lipsa atenţiei pentru situaţiile de urgenţă obstetricale. Sistemul de educaţie medicală din Republica Moldova se confruntă astăzi cu necesitarea conformării la noile condiţii, care presupun adaptarea la Procesul de la Bologna. Formarea specialiștilor în cadrul USMF „Nicolae Testemiţanu” este orientată spre satisfacerea nevoilor de asistenţă ale individului, familiei și comunităţii, în general, astfel încât finalităţile procesului de instruire medicală se mută astăzi din zona obiectivelor, în zona competenţelor. Material și metode. Cercetarea actuală reprezintă un studiu neexperimental, de tip descriptiv, selectiv. Cu scop de a evalua nivelul curent de cunoștinţe și abilităţi practice specifice în domeniul obstetricii, ginecologiei și neonatologiei la sfârșitul studiilor universitare, 218 studenţi ai anului VI ai USMF „Nicolae Testemiţanu”, Facultatea de medicină, au fost incluși în studiu. Rezultate. Rezultatele studiului sugerează faptul că programele existente de instruire pentru studiile universitare nu asigură acumularea suficientă a competenţelor și abilităţilor practice specifice în domeniul obstetricii, ginecologiei sau neonatologiei pentru studenţii USMF „Nicolae Testemiţanu” și conturează necesitatea optimizării calităţii instruirii clinice. Concluzii. Rezultatele obţinute conturează necesitatea optimizării calităţii instruirii clinice, cu creșterea accesului studenţilor la programe și training-uri care să asigure dezvoltarea competenţelor necesare pentru acordarea serviciilor calitative în domeniul urgenţelor obstetricale, ginecologice și neonatale. ro
dc.description.abstract Introduction. Maternal and perinatal mortality in Moldova can be attributed to structural factors, including poverty, discrimination and inequality across the country, and is a consequence of cost-related barriers to care, cultural and geographic accessibility to care and little attention or no medical attention for obstetric emergencies. Medical education system in the Republic of Moldova is currently facing the need for compliance with the new conditions that require adaptation to the Bologna process. Training at the Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy is oriented towards satisfying individual, family and community needs, and so finalities of medical training move today from objectives to practical skills achievement. Material and methods. A descriptive study of knowledge and skills of 218 final year medical undergraduates at Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy has been performed. A survey had been completed by students to gather information about their perceived level of knowledge and practical skills specific in the field of obstetrics, gynaecology and neonatology. Results. The study results suggest that existing training programs do not provide sufficient accumulation of practical skills in the field of obstetrics, gynaecology and neonatology by the Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy students and outlines the necessity to improve the quality of clinical training. Conclusions. Our results outlines the necessity to improve the quality of clinical training, with an increased access to simulation based trainings and programs, that will guarantee the development of necessary clinical skills, in order to provide high quality medical services in case of obstetrical, gynaecological and neonates emergencies. en
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
dc.subject simulation based training en_US
dc.subject student en_US
dc.subject emergency
dc.subject gynaecology
dc.subject neonatology
dc.subject obstetrics
dc.subject practical skills
dc.subject.mesh Obstetrics--education en_US
dc.subject.mesh Gynecology--education en_US
dc.subject.mesh Neonatology--education en_US
dc.subject.mesh Emergency Medicine--education en_US
dc.subject.mesh Simulation Training--methods en_US
dc.subject.mesh Students, Health Occupations en_US
dc.title Evaluarea nivelului de cunoștinţe și abilităţi practice în domeniul urgenţelor obstetricale, ginecologice și neonatale ale studenţilor anului VI de la Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu” ro
dc.title.alternative Assessment of knowledge and practical skills in emergency obstetrics, gynaecology and neonatology among final-year medical students at Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics