Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Pacientul digital în curs de dezvoltare: implicaţiile care ţin de educaţia în sănătatea publică din Statele Unite ale Americii

Show simple item record

dc.contributor.author Combs, Donald C.
dc.contributor.author Alpino, Robert J.
dc.date.accessioned 2019-06-24T19:56:46Z
dc.date.available 2019-06-24T19:56:46Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation COMBS, Donald C., ALPINO, Robert J. Pacientul digital în curs de dezvoltare: implicaţiile care ţin de educaţia în sănătatea publică din Statele Unite ale Americii = The emerging digital patient: implications for public health education in the United States. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2015, vol. 4, nr. 2, pp. 25-36. ISSN 2345-1467.
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://stiinta.usmf.md/sites/default/files/2018-09/MJHS%20%20nr.%202_2015%20%28special%20edition%29.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/2451
dc.description.abstract Introducere. Anul 2015 marchează 100 de ani în educația profesioniștilor din domeniul sănătăţii publice din Statele Unite ale Americii. Raportul Welch-Rose din 1915 a dus la crearea unei profesii de sănătate publică în Statele Unite, care a fost separată și distinctă de alte profesii medicale. Școlile de sănătate publică în Statele Unite sunt acreditate de către Consiliul de Educație în Sănătate Publică (CE PH). CE PH solicită educație în cinci domenii de cunoștințe de bază în sănătatea publică. Acestea sunt: biostatistica, epidemiologia, științele mediului de sănătate, administrarea serviciilor de sănătate, științele sociale și comportamentale. Cu revoluția „Big Data” în curs de dezvoltare și iminenţa fenomenului „pacient digital”, așa cum este exemplificat prin mișcările de auto-cuantificare și genomica de consum, informatica în sănătatea publică poate fi considerată drept un al șaselea domeniu de cunoștințe de bază în educația sănătății publice. Material și metode. A fost realizată o trecere în revistă a literaturii locale și internaționale. Rezultate. Înțelegerea în detaliu și cu certitudine despre ce se întâmplă în propriului corp a fost o căutare evazivă de-a lungul istoriei. Cuantificarea unei persoane este un prolog important pentru realizarea platformei „pacient digital”. Cercetarea lui Larry Smarr despre „cuantificarea sinelui” este un exemplu al cuantificării auto-mișcării. Big Data se referă la colectarea de cantităţi masive de date nestructurate și semistructurate. Big Data poate fi utilizată pentru a agrega comportamentul indivizilor pentru o varietate de scopuri de cercetare, inclusiv pentru supravegherea sănătății publice. Concluzii. Educația în sănătate publică trebuie să răspundă la practici de sănătate publică pentru a dezvolta forța de muncă cu competențe adecvate. Sănătatea publică a pus întotdeauna un accent pe sănătatea populației, în timp ce medicina a pus accent pe sănătatea personală. Se vor șterge oare vreodată liniile dintre sănătatea personală și cea a populației? Datele, care devin tot mai personalizate prin eforturile de autocuantificare, percepţia populaţiei ca un tot întreg şi abilitatea sistemului Big Data de a combina şi sintetiza informaţii din baze de date separate capătă această tendinţă. Pentru a evolua, standardele de acreditare ar putea avea nevoie de un al şaselea domeniu de cunoștințe de bază în sănătatea publică – informatica în sănătate publică – care va ghida practica în domeniu în următorii 100 de ani. ro
dc.description.abstract Introduction. This year, 2015, marks the 100th anniversary of a key milestone in the education of public health professionals in the United States. The Welch-Rose report of 1915 led to the establishment of a public health profession in the United States that was separate and distinct from the medical profession. Schools of public health in the United States are accredited by the Council for Education in Public Health (CEPH). CEPH requires education in five “areas of knowledge basic to public health”. These are biostatistics, epidemiology, environmental health sciences, health services administration and social and behavioral sciences. With the emerging Big Data revolution and the impending Digital Patient phenomenon, as exemplified by the self-quantification and consumer genomics movements, public health informatics may need to be added as a sixth basic knowledge area in public health education. Material and methods. A local and international literature review was conducted. Results. Understanding in detail and with certainty what is going on within one’s own body has been an elusive quest throughout history. The quantification of one’s person is an important prequel to realizing the Digital Patient platform. Larry Smarr’s research and study of the “quantified self”, is an exemplar of the quantified self-movement. Big Data refers to the collection of massive amounts of unstructured and semi-structured data. Big Data can be utilized to aggregate the behavior of individuals for a variety of research purposes, including being used for public heath surveillance. Conclusions. Public health education must respond to public health practice in order to develop a future public health workforce with appropriate skills. Public health has always had a population health focus while medicine has had a personal health focus. Will the lines between population health and personal health blur as data that is both increasingly personalized through efforts such as self-quantification and yet further representative of the population as a whole through Big Data’s increasing ability to synthesize disparate data bases of patients, merge? Accreditation standards may need to evolve through addition of a sixth area of basic public health knowledge, public health informatics, to help guide public health practice for the next 100 years. en
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
dc.subject public health informatics en_US
dc.subject individualized medicine en_US
dc.subject personalized medicine en_US
dc.subject data mining en_US
dc.subject education en_US
dc.subject public health professionals en_US
dc.subject big data en_US
dc.subject digital patient en_US
dc.subject quantified self en_US
dc.subject consumer genomics en_US
dc.subject P4 medicine en_US
dc.subject.mesh Public Health--education en_US
dc.subject.mesh Education, Public Health Professional en_US
dc.subject.mesh Accreditation en_US
dc.subject.mesh Health Information Systems en_US
dc.subject.mesh Electronic Health Records en_US
dc.subject.mesh United States en_US
dc.title Pacientul digital în curs de dezvoltare: implicaţiile care ţin de educaţia în sănătatea publică din Statele Unite ale Americii ro
dc.title.alternative The emerging digital patient: implications for public health education in the United States en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics