Show simple item record

dc.contributor.author Abdul, Rahman Pyare
dc.date.accessioned 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2023-06-19T14:15:08Z
dc.date.available 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available 2023-06-19T14:15:08Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ABDUL, Rahman Pyare. Lectura și știința – o simbioză a competențelor = Reading and science – a symbosis of skills. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), anexa 1, p. 555. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25004
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Lucrarea își propune să prezinte un model acțional în vederea formării competențelor praxiologice de interpretare și înțelegere a diverselor tipuri de scrieri (științifice, artistice) de către studentul medicinist. De asemenea, vor fi prezentate modele practice de apropriere a textului cu limbaj specializat și colocvial, precum și interferența dintre ele. Scopul lucrării. Lucrarea își propune să operaționalizeze următoarele obiective: (1) elaborarea unui model de lectură axat pe text multimodal; (2) prezentarea modelelor de aplicare, confluență, interrelaționare pentru diverse tipuri de texte (limbaj specializat, publicistic, artistic etc.). Materiale și metode. Se vor examina lucrările de referință cu privire la modelele eficiente de lectură. Vor fi examinate secvențe de diverse tipuri de texte- articole de ziar, studii științifice, articole lexico-grafice, texte beletristice. Se vor aplica metodele de cercetare analitico-sintetice. Rezultate Cercetarea a relevat următoarele rezultate: (1) importanța unui model de lectură personalizat, aplicat conștient și asumat; (2) utilizarea diverselor registre ale limbajelor contribuie la o înțelegere calitativă și eficientă a textului; (3) valorificarea experienței lingvistice anterioare este o parte integrantă a parcursului procesual și sistematic al învățării. Concluzii. Experiența lingvistică a utilizatorului se conturează în mod constant și conform aceluiași model de derulare: deconstrucție – construcție – reconstrucție en_US
dc.description.abstract Background: The paper aims to present an action model in order to form the praxiological skills of interpretation and understanding of various types of writing (scientific, artistic) by the medical student. In addition, practical models of approximation of the text with specialized and colloquial lumbar, as well as the interference between them will be presented. Objective of the study: The paper aims to operationalize the following objectives: (1) development of a reading model focused on multimodal text; (2) Presentation of application models, confluence, and interrelationship for various types of texts (specialized language, journalism, art, etc.). Materials and methods: Reference papers on effective reading models will be examined. Sequences of various types of texts will be examined - newspaper articles, scientific studies, lexico -graphic articles, fiction texts. Analytical-synthetic research methods will be applied. Results: research revealed the following results: (1) the importance of a personalized reading model consciously applied and assumed; (2) the use of various registers of languages contributes to a qualitative and efficient understanding of the text; (3) capitalizing on previous language experience is an integral part of the process and systematic learning process. Conclusions: The user’s language experience is constantly and according to the same development model: deconstruction - construction - reconstruction en_US
dc.publisher Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject reading skills en_US
dc.subject learning models en_US
dc.subject specialized language en_US
dc.subject language experience en_US
dc.title Lectura și știința – o simbioză a competențelor en_US
dc.title.alternative Reading and science – a symbosis of skills en_US
dc.type Abstract en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics