Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Evaluarea nivelului cunoștințelor cercetătorilor universitari privind publicațiile pseudoștiințifice. Studiu de caz

Show simple item record

dc.contributor.author Carpovici, Elena
dc.date.accessioned 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2023-06-19T14:16:34Z
dc.date.available 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available 2023-06-19T14:16:34Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation CARPOVICI, Elena. Evaluarea nivelului cunoștințelor cercetătorilor universitari privind publicațiile pseudoștiințifice. Studiu de caz = Measuring the knowledge level of the university researchers about predatory publications. Case study. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), Anexa 1, p. 570. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25019
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Editorii publicațiilor pseudoștiințifice afectează grav integritatea științifică, prin acțiunile lipsite de onestitate editorială, intelectuală și materială. Este foarte important ca cercetătorii să cunoască despre acest fenomen pentru a evita publicarea în edițiile pseudoștiințifice. Scopul lucrării. Studiul are drept scop identificarea gradului de cunoaștere a fenomenului publicațiilor pseudoștiințifice de către cercetătorii USMF “Nicolae Testemițanu”. Material și metode. Chestionarul online a inclus 19 întrebări: 17 de tip închis și 2 de tip deschis. Eșantionul l-au constituit doctoranzii și cercetătorii universitari. Rezultate. 93,6% din numărul total de respondenți sunt familiarizați cu fenomenul revistelor pseudoștiințifice. 56,8% dețin abilități de identificare/evaluare a publicațiilor pseudoștiințifice și doar 12,8% au publicat în asemenea reviste. Concluzii. Rezultatele studiului au demonstrat că 43,2% din cercetători nu dețin cunoștințe și abilități suficiente privind evaluarea și identificarea publicațiilor false. În acest context, Biblioteca Științifică Medicală va continua activitățile de formare a competențelor cercetătorilor universitari. en_US
dc.description.abstract Background. The editors of predatory publications seriously damage scientific integrity by acting in an editorially, intellectually, and materially dishonest manner. It is very important for researchers to be aware of this phenomenon in order to avoid publishing in predatory journals. Objective of the study. The study aims to identify the degree of knowledge of the phenomenon of predatory publications by the researchers of Nicolae Testemitanu University. Material and Methods. The online survey included 19 questions: 17 closed-ended and 2 open-ended. The sample consisted of PhD students and academic researchers. Results. 93.6% of the total number of respondents are familiar with the phenomenon of predatory journals. 56.8% have the skills to identify/evaluate pseudoscientific publications and only 12.8% have published in such journals. Conclusion. The results of the study showed that 43.2% of researchers lack sufficient knowledge and skills in evaluating and identifying fake publications. In this context, the Scientific Medical Library will continue its activities to train the skills of academic researchers. en_US
dc.publisher Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject pseudoscientific publications en_US
dc.subject awareness en_US
dc.subject researchers en_US
dc.title Evaluarea nivelului cunoștințelor cercetătorilor universitari privind publicațiile pseudoștiințifice. Studiu de caz en_US
dc.title.alternative Measuring the knowledge level of the university researchers about predatory publications. Case study en_US
dc.type Abstract en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics