dc.contributor.author |
Sajin, Oxana |
|
dc.contributor.author |
Goma, Ludmila |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-26T17:41:23Z |
|
dc.date.available |
2023-10-26T17:41:23Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
SAJIN, Oxana, GOMA, Ludmila. Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice = Aspects regarding the application of management in dental offices. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 108. ISSN 2345-1467. |
en_US |
dc.identifier.issn |
2345-1467 |
|
dc.identifier.uri |
https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25546 |
|
dc.description.abstract |
Introducere . Actualmente , numeroase deschideri a cabinetelor stomatologice ,anticipează variate posibilități de
alegere a cabinetelor prestatoare de servicii și sporește concurența .Astfel, pentru menținerea nivelului înalt de prestare a serviciilor , revizuirea permanentă a tipului de management- o necesitate. Scopul lucrării. Analiza și evaluarea
aspectelor privind rolul managementului în gestionarea cabinetelor stomatologice. Material și metode. Au fost supuse studiului descriptiv , populația a5 cabinete stomatologice
,lotul de studiu fiind:138 participanți. Colectarea datelor s-a
realizat prin chestionar autoadministrat compus din 22 întrebări în perioada decembrie 2022-februarie 2023.A fost
analizată documentația internă a cabinetelor și efectuată
analiza SWOT. Metoda de cercetare a fost una deductivă și
ancheta pe bază de chestionar. Rezultate. Evaluarea timpului limitat de așteptare a pacienților a înregistrat ca 87,6%
dintre pacienți să fie mulțumiți de serviciile prestate de cabinetul stomatologic , iar acordarea timpului și comunicării
pacientului determină un indicator de calitate în gestionarea cabinetului stomatologic. De asemenea,73,18% au fost
satisfăcuți de condițiile prestate de cabinetele stomatologice; 92,75% mulțumiți de atitudinea personalului medical,
iar 56,52% au ales cabinetul dentar în baza reputațiilor medicilor și nu în dependență de costul tratamentelor. Potrivit
analizei SWOT, cabinetele trebuie să aleagă o strategie de
așteptare cu dezvoltări de scurt timp, luând în considerare
că există aspecte ce țin de risc și elemente slabe a organizației .Concluzii. Potrivit analizei SWOT, cabinetele trebuie
să aleagă o strategie de așteptare cu dezvoltări de scurt
timp, luând în considerare că există aspecte ce țin de risc
și elemente slabe a organizației. Funcția de control nu este
prezentă la nivel activ, și necesită a fi reabordată de către
managerii instituției. |
en_US |
dc.description.abstract |
Background. Currently, numerous openings of dental offices anticipate various possibilities of choosing the offices
providing services and increase the competition. Thus, in
order to maintain the high level of service provision, the
permanent revision of the type of management- a necessity.
Objective of the study. Analysis and evaluation of aspects
regarding the role of management in the management of
dental offices. Materials and Methods. They were subjected to the descriptive study, the population of 5 dental
offices, the study group being: 138 participants. The data
collection was done through a self-administered questionnaire composed of 22 questions between December 2022
and February 2023. The internal documentation of the cabinets was analyzed and the SWOT analysis was performed.
The research method was a deductive one and the survey
based on questionnaires. Results. The evaluation of the limited waiting time of the patients recorded that 87.6% of
the patients were satisfied with the services provided by the
dental office, and the granting of time and communication
to the patient determines a quality indicator in the management of the dental office. In addition, 73.18% were satisfied
with the conditions provided by the dental offices; 92.75%
satisfied with the attitude of the medical staff, and 56.52%
chose the dental office based on the reputations of the doctors and not depending on the cost of the treatments. According to the SWOT analysis, the cabinets must choose a
waiting strategy with short-term developments, taking into
account that there are aspects related to risk and weak elements of the organization. Conclusions. According to the
SWOT analysis, the cabinets must choose a waiting strategy with short-term developments, taking into account that
there are aspects related to risk and weak elements of the
organization. The control function is not present at an active
level, and needs to be re-approached by the managers of the
institution. |
en_US |
dc.publisher |
Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
en_US |
dc.relation.ispartof |
Revista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldova |
en_US |
dc.subject |
management |
en_US |
dc.subject |
dental offices |
en_US |
dc.subject |
SWOT analysis |
en_US |
dc.subject |
functions |
en_US |
dc.subject |
quality |
en_US |
dc.title |
Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice |
en_US |
dc.title.alternative |
Aspects regarding the application of management in dental offices |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |