Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice

Show simple item record

dc.contributor.author Sajin, Oxana
dc.contributor.author Goma, Ludmila
dc.date.accessioned 2023-10-26T17:41:23Z
dc.date.available 2023-10-26T17:41:23Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation SAJIN, Oxana, GOMA, Ludmila. Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice = Aspects regarding the application of management in dental offices. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 108. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25546
dc.description.abstract Introducere . Actualmente , numeroase deschideri a cabinetelor stomatologice ,anticipează variate posibilități de alegere a cabinetelor prestatoare de servicii și sporește concurența .Astfel, pentru menținerea nivelului înalt de prestare a serviciilor , revizuirea permanentă a tipului de management- o necesitate. Scopul lucrării. Analiza și evaluarea aspectelor privind rolul managementului în gestionarea cabinetelor stomatologice. Material și metode. Au fost supuse studiului descriptiv , populația a5 cabinete stomatologice ,lotul de studiu fiind:138 participanți. Colectarea datelor s-a realizat prin chestionar autoadministrat compus din 22 întrebări în perioada decembrie 2022-februarie 2023.A fost analizată documentația internă a cabinetelor și efectuată analiza SWOT. Metoda de cercetare a fost una deductivă și ancheta pe bază de chestionar. Rezultate. Evaluarea timpului limitat de așteptare a pacienților a înregistrat ca 87,6% dintre pacienți să fie mulțumiți de serviciile prestate de cabinetul stomatologic , iar acordarea timpului și comunicării pacientului determină un indicator de calitate în gestionarea cabinetului stomatologic. De asemenea,73,18% au fost satisfăcuți de condițiile prestate de cabinetele stomatologice; 92,75% mulțumiți de atitudinea personalului medical, iar 56,52% au ales cabinetul dentar în baza reputațiilor medicilor și nu în dependență de costul tratamentelor. Potrivit analizei SWOT, cabinetele trebuie să aleagă o strategie de așteptare cu dezvoltări de scurt timp, luând în considerare că există aspecte ce țin de risc și elemente slabe a organizației .Concluzii. Potrivit analizei SWOT, cabinetele trebuie să aleagă o strategie de așteptare cu dezvoltări de scurt timp, luând în considerare că există aspecte ce țin de risc și elemente slabe a organizației. Funcția de control nu este prezentă la nivel activ, și necesită a fi reabordată de către managerii instituției. en_US
dc.description.abstract Background. Currently, numerous openings of dental offices anticipate various possibilities of choosing the offices providing services and increase the competition. Thus, in order to maintain the high level of service provision, the permanent revision of the type of management- a necessity. Objective of the study. Analysis and evaluation of aspects regarding the role of management in the management of dental offices. Materials and Methods. They were subjected to the descriptive study, the population of 5 dental offices, the study group being: 138 participants. The data collection was done through a self-administered questionnaire composed of 22 questions between December 2022 and February 2023. The internal documentation of the cabinets was analyzed and the SWOT analysis was performed. The research method was a deductive one and the survey based on questionnaires. Results. The evaluation of the limited waiting time of the patients recorded that 87.6% of the patients were satisfied with the services provided by the dental office, and the granting of time and communication to the patient determines a quality indicator in the management of the dental office. In addition, 73.18% were satisfied with the conditions provided by the dental offices; 92.75% satisfied with the attitude of the medical staff, and 56.52% chose the dental office based on the reputations of the doctors and not depending on the cost of the treatments. According to the SWOT analysis, the cabinets must choose a waiting strategy with short-term developments, taking into account that there are aspects related to risk and weak elements of the organization. Conclusions. According to the SWOT analysis, the cabinets must choose a waiting strategy with short-term developments, taking into account that there are aspects related to risk and weak elements of the organization. The control function is not present at an active level, and needs to be re-approached by the managers of the institution. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldova en_US
dc.subject management en_US
dc.subject dental offices en_US
dc.subject SWOT analysis en_US
dc.subject functions en_US
dc.subject quality en_US
dc.title Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice en_US
dc.title.alternative Aspects regarding the application of management in dental offices en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics