Show simple item record

dc.contributor.author Saratila, Iurie
dc.date.accessioned 2023-10-26T18:04:31Z
dc.date.available 2023-10-26T18:04:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation SARATILA, Iurie. Transferul de competențe clinice = Transfer of clinical competencies. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 109. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25547
dc.description.abstract Introducere. Capacitatea medicilor de a aplica în practică abilitățile dobândite într-un context de învățare este un subiect important al educației medicale. Factorii ce pot influența transferul de competențe clinice sunt caracteristicile instruitului, designul instruirii și mediul de lucru. Cultura organizațională și resursele Material pot afecta acest transfer. Scopul lucrării. Evaluarea opiniei clinicienilor vizavi de intervenția de instruire de care au avut parte și scoaterea în evidență a factorilor ce pot afecta utilizarea competențelor dobândite în activitatea clinică curentă. Material și metode. Din totalul de 84 de medici autohtoni care au fost instruiți în domeniul managementului în traume severe într-o perioadă de cinci luni, au fost chestionați 45 de specialiști. S-a utilizat un chestionar anonim de tip Likert, care conține 23 de întrebări ce țin de design-ul și metodologia instruirii, satisfacția personală și eficiența intervenției educaționale din perspectiva participanților. Rezultate. Analiza statistică s-a făcut în baza raportului, mediei și deviației standard a scorurilor pentru fiecare întrebare. Rezultatele indică o apreciere pozitivă a cursului tematic de către medicii specialiști. Majoritatea întrebărilor au obținut medii ridicate, cu o variație relativ mică în răspunsuri. Cu toate acestea, există câteva întrebări în care variația este mai mare, sugerând că evaluările participanților diferă sub unele aspecte specifice precum: transferabilitatea competențelor și pregătirea teoretică prealabilă a participanților. În opinia respondenților sunt posibile impedimente în implementarea competențelor dobândite în activitatea practică datorită culturii organizaționale și resurselor Material din dotarea instituțiilor. Concluzii. Acest studiu a identificat doi factori ai mediului de lucru care pot influența negativ transferul de competențe din mediul de instruire în mediul real de practică. Pentru a confirma sau infirma această concluzie sunt necesare evaluări suplimentare, care vor studia acest aspect al eficacității transferului. en_US
dc.description.abstract Background. Introduction. The ability of physicians to apply the skills acquired in a learning context to practice is an important topic in medical education. Factors that can influence the transfer of clinical competencies include trainee characteristics, instructional design, and the work environment. Organizational culture and material resources can also influence this transfer. Objective of the study. The aim of this study is to evaluate clinicians’ opinions regarding the training intervention they received and to highlight factors that may affect the utilization of acquired competencies in current clinical practice. Material and methods. Out of 84 physicians who were trained in severe trauma management over a period of five months, 45 specialists were surveyed. An anonymous Likert-type questionnaire was used, consisting of 23 questions related to instructional design, methodology, personal satisfaction, and effectiveness of the educational intervention from the participants’ perspective. Results. Statistical analysis was performed based on the ratio, mean, and standard deviation of scores for each question. The results indicate a positive appreciation of the thematic course by the specialist physicians. Most questions obtained high averages, with relatively small variation in responses. However, there are a few questions where the variation is higher, suggesting that participants’ evaluations differ on specific aspects such as transferability of competencies and participants’ prior theoretical preparation. According to respondents, there may be obstacles to implementing acquired competencies in practical activities due to organizational culture and material resources available in the institutions. Conclusions. This study identified two workplace factors that can negatively influence the transfer of competencies from the training environment to the real practice environment. Further evaluations are needed to confirm or disprove these conclusions and explore this aspect of transfer effectiveness. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldova en_US
dc.subject medical education en_US
dc.subject transfer of competencies en_US
dc.subject professional training. en_US
dc.title Transferul de competențe clinice en_US
dc.title.alternative Transfer of clinical competencies en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics