Introducere. Cuvântul este componenta prin care se consolidează relația și comunicarea dintre medic și pacient. Mai
mult, cuvântul planează în jurul a tot ce înseamnă activitate medicală și interacțiune medic-pacient. Scopul lucrării.
Analiza interpretărilor etice privitor la esența cuvintelor în
practica medicală. Material și metode. Studiul constituie o
sinteză a lucrărilor etice din ultimele două decenii, redând
conotațiile morale ale valorii cuvântului în medicină. Materialul faptic a fost preluat din bazele de date Google Scholar,
PubMed și Research4life. Preponderent s-au utilizat metodele analitică, hermeneutică și sinteza. Rezultate. Au fost
lecturate 32 de surse științifice de specialitate, iar în sinteza finală au fost incluse 12 lucrări. În contextul sintetizării
datelor obținute, putem susține: 1) conotația unor cuvinte,
formată în mod specific în perioada studiilor, atestă o importanță majoră în întrebuințarea lor și activitatea ulterioară a medicului; 2) acestea acționează paralel cu dificultatea
întrebuințării lor; 3) medicii și mediciniștii își formează, pe
lângă aptitudini și cunoștințe terapeutice, și o relație strâns
emoțională de anumiți termeni medicali sau cuvinte din
limbajul general, specific domeniului medical; 4) procesul
de comunicare și procesul de muncă sunt legate genetic și
funcțional. Concluzii. 1. Predarea terminologiei în cadrul
unei abordări orientate spre comunicare este direct legată
de formarea unui comportament de vorbire care simulează
situații reale de activitate profesională. 2. Cuvintele rămân a
fi elementele principale în jurul cărora ne găsim existența,
iar medicina, pe lângă faptul că se axează pe tratarea bolilor
ori suferințelor fizice și anatomice, are potențialul de a marca în mod paralel și psihicul omului.
Background. The word is what strengthens the relationship
and communication between the physician and the patient.
In addition, the word slips around all that mean medical activity and doctor-patient interaction. Objective of the study. Analysis of ethical interpretations regarding the essence
of words in medical practice. Material and methods. The
paper is a synthesis of ethical works in the last two decades,
rendering the moral connotations of the value of the word
in medicine. The information comes from databases: Google
Scholar, PubMed and Research4life. Results. 32 scholarly
sources in the field were read, and 12 papers were included
in the final synthesis. In the context of the synthesis of the
data obtained, we can claim: 1) the connotation of certain
words, specifically formed during the period of study, attests to a major importance in their use and the subsequent
work of the doctor; 2) they act in parallel with the difficulty
of their use; 3) doctors and physicians form, in addition to
therapeutic skills and knowledge, a close emotional relationship to certain medical terms or words from the general
language specific to the medical field; 4) the communication process and the work process are genetically and functionally linked. Conclusion. 1. Teaching terminology in a
communication-oriented approach is directly linked to the
development of speaking behavior that simulates real work
situations. 2. Words continue to be the main elements that
surround our existence, and medicine, in addition to focusing on the treatment of disease, or physical and anatomical
suffering, has the potential to simultaneously influence the
human psyche.