Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

DESIGN-UL RECEPTIV AL SONDAJULUI – O TEHNICĂ DE GESTIONARE A NONRĂSPUNSURILOR LA ETAPA DE COLECTARE A DATELOR

Show simple item record

dc.contributor.author Ilenuța Gușilă
dc.contributor.author
dc.contributor.author Natalia Zarbailov
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T01:20:53Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T01:20:53Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Ilenuța Gușilă; ; Natalia Zarbailov. DESIGN-UL RECEPTIV AL SONDAJULUI – O TEHNICĂ DE GESTIONARE A NONRĂSPUNSURILOR LA ETAPA DE COLECTARE A DATELOR = RESPONSIVE SURVEY DESIGN – A TECHNIQUE FOR DEALING WITH NON-RESPONSES AT THE DATA COLLECTION STAGE. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 363. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29391
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere . Designul receptiv este o tehnică de creștere a eficienței sondajului prin utilizarea datelor obținute la etapele inițiale pentru a face modificări ulterioare de design. Incertitudinea și riscurile asociate non-răspunsului ar gumentează utilizarea designului receptiv pentru gestionarea preventivă a non-răspunsurilor la etapa de proiectare și colectare a datelor în sondaj. Scopul lucrării. Aplicarea design-ului receptiv pentru gestionarea non-răspunsurilor la etapele colectare a datelor pentru a asigura dimensiunea eșantionului reprezentativ. Material și metode . La etapa inițială a cercetării de doctorat a fost elaborat un design receptiv în două faze. Prioritatea majoră a fost de a avea un eșantion reprezentativ, riscul asociat acestei priorități – rată mare a non-răspunsurilor totale (>25%). Indicatorul de risc monitorizat - rata non-răspunsurilor totale pe regiuni geografice. Rata totală de non-răspuns cuprinde rata calculată cu considerarea chestionarelor care nu au fost returnate și a celor nevalide. Rezultate. La colectarea datelor s-a observat că rata totală a non-răspunsurilor a fost mai mare de 25% în 10 regiuni geografice, cu o rată medie de non-răspuns de 66%. Acțiunile întreprinse în prima fază a design-ului receptiv au constat în efectuarea a două apeluri telefonice de reamintire. Pentru compensarea non-răspunsurilor în acele regiuni care au menținut rata mare de nonrăspuns după prima fază, s-a decis a extinderea volumului eșantionului cu recalcularea numărului de chestionare, considerarea ratei de non-răspuns de 66% și includerea altor instituții, altele decât cele incluse inițial. Aplicarea design-ului receptiv a crescut semnificativ rata de răspuns cu peste 8%. Concluzii. Design-ul receptiv al sondajului permite compensarea non-răspunsurilor la etapa de colectare a datelor poate asigura dimensiunea unui eșantion reprezentativ și necesită promovare printre cercetători. ro_RO
dc.description.abstract Background. Responsive survey design is a technique for increasing survey efficiency by using data obtained in the initial stages to make subsequent design changes. The uncertainty and risks associated with non-response argue for the use of responsive survey design to deal with non-response during the phases of survey design and data collection. Objective of the study. To apply responsive survey de sign to deal with non-responses during the data collection phase to ensure representative sample size. Material and methods. A two-phase responsive survey design was devel oped at the initial stage of the PhD research. The major priority was to have a representative sample, the risk associated with this priority – the high rate of total non-response (>25%). Monitored risk indicator - total non-response rate by geographic region. The total non-response rate includes the rate calculated by considering the questionnaires that were not returned and the invalid ones. Results. During data collection, the overall non-response rate was observed to be greater than 25% in 10 geographic regions, with an average non-response rate of 66%. Actions taken in the first phase of responsive design consisted of making two reminder phone calls. To compensate for non-responses in those regions that maintained a high non-response rate after the first phase, it was decided to expand the sample size by recalculating the number of questionnaires, to consider a non-response rate of 66% and to include the institutions that were not initially included. Applying responsive survey design significantly increased the response rate by over 8%. Conclusion. Responsive design allows compensation for non-responses at the data collection phase and can ensure a representative sample size and requires promotion among researchers. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject sample en_US
dc.subject responsive survey design en_US
dc.subject non-response en_US
dc.title DESIGN-UL RECEPTIV AL SONDAJULUI – O TEHNICĂ DE GESTIONARE A NONRĂSPUNSURILOR LA ETAPA DE COLECTARE A DATELOR ro_RO
dc.title.alternative RESPONSIVE SURVEY DESIGN – A TECHNIQUE FOR DEALING WITH NON-RESPONSES AT THE DATA COLLECTION STAGE en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics