Introducere. Sindromul „Burnout” rămâne o problemă importantă cu care se întâlnește fiecare student, dar în special sunt afectați studenții-medici. Starea emoțională a unui student poate fi afectată nu numai de lecțiile extenuante, ci și de așteptările mari de la părinți, profesori și de cerințele ridicate față de sine. Scopul lucrării. Identificarea cauzelor de apariție a sindromului dat la studenții-medici și elucidar ea modalității de rezolvare a acestei probleme. Material și metode. A fost lansat un chestionar anonim pentru studenții USMF „Nicolae Testemițanu” de la diferite facultăți, ani de studii și vârste, cu întrebări referitoare la starea emoțională a lor. A fost studiată literatura privind statistica altor cercetări. Rezultate. În trei zile după lansarea chestionarului s-au obținut 102 răspunsuri, cu evidențierea stu denților de la diferite facultăți ale USMF „Nicolae Testemița nu”: Medicina nr.1 (Specialități: Medicina Generală, Optometrie, Fiziokinetoterapie și Reabilitare); Stomatologie și Farmacie. Așadar, studenții au fost clasificați pe diferite grupe, având în vedere vârsta, sexul și anul de studii. Statistica cercetării noastre a constatat că 27,5% de persoane se confruntă cu stresul academic în fiecare zi, 13,7% sunt întotdeauna calmi, iar restul (58,9%) se confruntă cu stres și anxietate înainte de fiecare totalizare sau examen, ceea ce duce, cu timpul, la scăderea motivației, la crize de apatie și la pierderea dorinței de a studia. Concluzii. Putem presupune că sindromul „Burn-out” apare ca unul dintre efectele secundare ale stresului sever și ale crizelor de apatie, din cauza așteptărilor mari și a dezamăgirilor suplimentare, din cauza admiterii involuntare la Universitatea de Medicină.
Background. The burnout syndrome remains a significant issue encountered by every student, but medical students are more affected. A student’s emotional state can be affect ed not only by exhausting lessons but also by high expectations from parents, teachers, and self-imposed demands. Objective of the study. Analyzing the causes of the onset of this syndrome in medical students and finding a solution to this problem. Material and methods. An anonymous questionnaire was distributed among students of various faculties, years of study, and ages at the Nicolae Testemițanu University containing questions regarding their emotional state. Literature on the statistics of another research was reviewed. Results. Within three days of launching the ques tionnaire, 102 responses were received, including students from various faculties of the Nicolae Testemițanu University: Medicine No.1 (specialties: General Medicine, Optometry, Physiotherapy and Rehabilitation), Dentistry and Pharmacy. Additionally, students were grouped according to age, gender, and year of study. The research statistics indicated that 27.5% of individuals face academic stress every day, 13.7% are always calm, while the rest (58.9%) experience stress and anxiety before each final exam or assessment, leading over time to decreased motivation, apathy crises, and loss of desire to study. Conclusion. We can assume that the “Burn-out” syndrome arises as one of the secondary effects of severe stress and apathy crises, due to unjustifiably high expectations and additional disappointments, especially within the specialty or due to involuntary admission to medical University