Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Dezvoltarea empatiei prin intermediul jocului de rol în cadrul orelor de limba engleză medicală

Show simple item record

dc.contributor.author Oala, Viorica
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T19:43:52Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T19:43:52Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation OALA, Viorica. Dezvoltarea empatiei prin intermediul jocului de rol în cadrul orelor de limba engleză medicală = Development of empathy via roleplaying methods within medical english classes. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 889. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29888
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Empatia în relația medic-pacient este esențială pentru optimizarea rezultatelor clinice și satisfacția pacienților. Metodele educaționale inovatoare, precum jocul de rol, implementate în cadrul orelor de limbă engleză, pot facilita valorificarea acesteia în rândul studenților mediciniști. Acest studiu își propune să evalueze impactul jocului de rol asupra empatiei și să dezvolte ghiduri pentru utilizarea eficientă a acestuia. Scopul lucrării. Scopul acestui studiu este de a evalua efectele jocului de rol asupra dezvoltării empatiei în rândul studenților, îmbunătățind astfel interacțiunile lor cu pacienții. Material și metode. In acest studiu am utilizat un design experimental randomizat, implicând două grupuri de studenți la medicină: lotul experimental (joc de rol) și lotul de control (prin metode tradiționale). Evaluările pre- și post-intervenție au inclus chestionare standardizate de empatie (Indicele de Reacție Interpersonală) și teste de competențe de comunicare. De asemenea, au fost colectate prin chestionare experiențele anterioare ale studenților cu jocul de rol și feedbackul lor privind sesiunile actuale. Rezultate. Din 101 de studenți, 22 (21,8%) au avut anterior experiențe neproductive cu jocul de rol, dar 98% (n = 99) au considerat sesiunile actuale benefice. S-au observat îmbunătățiri semnificative ale scorurilor de empatie în grupul experimental comparativ cu grupul de control. Componentele eficiente ale jocului de rol au inclus observarea, repetiția, discuțiile, roluri realiste și alinierea cu curriculumul. Aspectele neproductive au fost răspunsurile emoționale negative puternice și lipsa de realism. Concluzii. Implementarea acestei metode in cadrul curriculumului la limba engleză medicală, poate duce la formarea unor profesioniști mai competenți și empatici, capabili să ofere servicii de înaltă calitate în contexte internaționale. ro_RO
dc.description.abstract Background. Empathy in the doctor-patient relationship is essential for optimizing clinical outcomes and patient satisfaction. Innovative educational methods, such as role-playing implemented in Medical English classes, can enhance this skill among medical students. This study aims to evaluate the impact of role-playing on empathy and develop guidelines for its effective use. Objective of the study. The objective of this study is to assess the effects of role-playing on the development of empathy among students, thereby improving their interactions with patients. Material and methods. This study used a randomized experimental design involving two groups of medical students: the experimental group, which participated in role-playing sessions, and the control group, which followed traditional teaching methods. Pre- and post-intervention assessments included standardized empathy questionnaires (Interpersonal Reactivity Index) and communication skills tests. Additionally, students’ prior experiences with role-playing and their feedback on the current sessions were collected through questionnaires. Results. Out of 101 students, 22 (21.8%) had previously unproductive experiences with role-playing, but 98% (n = 99) found the current sessions beneficial. Significant improvements in empathy scores were observed in the experimental group compared to the control group. Effective components of role-playing included observation, rehearsal, discussions, realistic roles, and alignment with the curriculum. Unproductive aspects included strong negative emotional responses and lack of realism. Conclusion. Integrating role-playing into the Medical English curriculum can significantly improve students’ empathy. Implementing this method can lead to the development of more competent and empathetic professionals capable of providing high-quality care in international contexts. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject Empathy en_US
dc.subject role-play en_US
dc.subject medical terminology en_US
dc.subject English language en_US
dc.subject medical Students en_US
dc.title Dezvoltarea empatiei prin intermediul jocului de rol în cadrul orelor de limba engleză medicală ro_RO
dc.title.alternative Development of empathy via roleplaying methods within medical english classes en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics