Introducere. Erorile comise de către studenți în procesul
de învățare a unei limbi străine au constituit o preocupare
constantă a cadrelor didactice. Pe de o parte, erorile sunt
considerate elemente care indică ineficiența învățării, pe de
altă parte, sunt considerate o etapă a învățării. Scopul lucrării. Diferențierea erorii de greșeală și analiza statutului
erorii în didactica predării limbilor străine, în special, în formarea competenței de exprimare orală la studenți. Material
și metode. Cercetarea a presupus documentarea științifică,
sinteza, analiza factorilor motivaționali și a finalităților. Rezultate. Valoarea didactică atribuită erorii este reprezentată de concepția despre învățare, care se bazează pe modele pedagogice pe care le aplicăm. Erorile sunt elementele
ce evaluează faza învățării în care se află studentul și ajută
formatorii să adopte măsuri eficiente de remediere a acestora. Concluzii. Erorile studenților trebuie corectate pentru
a evita formarea unor abilități de comunicare neconforme.
Odată ce o eroare a fost identificată, profesorul trebuie să ia
în considerare tipul de eroare și modul în care aceasta va fi
tratată. Corectarea excesivă poate duce la încetinirea ritmului lecții și la diminuarea încrederii studenților, sub-corectarea poate duce la formarea unor competențe neconforme,
care, ulterior, vor lua timp și energie pentru a fi remediate.
Background. The errors made by students in the process of
learning a foreign language have been a constant concern of
teachers. On the one hand, errors are considered elements
that indicate the inefficiency of learning; on the other hand,
they are considered a stage of learning. Objective of the
study. The differentiation of error from mistake and the
analysis of the error status in the foreign language teaching didactics, in particular, in the development of students’
oral communication competence. Material and methods.
The research involved scientific documentation, synthesis,
analysis of motivational factors and outcomes. Results. The
didactic value attributed to error is represented by the conception of learning, which is based on pedagogical models
that we apply. Errors are the elements that evaluate the
learning phase in which the student is and help the trainers
to adopt effective measures to remedy them. Conclusion.
Students’ errors must be corrected to avoid the development of inappropriate communication skills. Once an error
has been identified, the teacher must consider the type of
error and how it will be handled. Excessive correction can
lead to slowing down the pace of the lesson and diminishing
students’ confidence, under-correction can lead to the formation of non-compliant skills, which, later, will take time
and energy to correct.