Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Între performanță și epuizare: explorarea stresului în mediul academic

Show simple item record

dc.contributor.author Moraru, Ina
dc.date.accessioned 2025-10-09T14:26:27Z
dc.date.available 2025-10-09T14:26:27Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation MORARU, Ina. Între performanță și epuizare: explorarea stresului în mediul academic. In: Conferință Științifică Națională „Perspective bioetice privind sănătatea creierului în condiții specifice de habitat” (Chișinău, 17 iunie 2025). Culegere de materiale științifice Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie Nicolae Testemiţanu, Catedra de filosofie şi bioetică, Laboratorul de sănătate a creierului şi bioetica [et al.]; coordonator: Vitalie Ojovanu. Chişinău, 2025, pp. 142-144. ISBN 978-5-85748-227-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-5-85748-227-8
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/31250
dc.description.abstract This comparative analysis explores academic stress across diverse educational contexts, highlighting its causes, manifestations, and consequences on mental health. Studies from Spain, Iran, Bangladesh, India, and the Netherlands reveal that academic pressure, structural limitations, and lack of institutional support are common stressors among both students and faculty. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Conferință Științifică Națională „Perspective bioetice privind sănătatea creierului în condiții specifice de habitat”, Chișinău, 17 iunie 2025 en_US
dc.title Între performanță și epuizare: explorarea stresului în mediul academic en_US
dc.title.alternative Between performance and exhaustion: exploring stress in the academic environment en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics