Abstract:
The social methods deeply influence to the personality formation and quality image projection in European instruction and education. The most important characteristic of the developed personality are the value orientations. They form the content part of personality orientation and adopt the base of its relations to the social reality (I. S. Con, 1967; B. G. Ananiev, 1968; Фрадкин Ф., 1971; M. Rokeach; V. A. Iadov, 1972, 1987; E.V. Şorohova, 1974, etc.) If the individuality represents a complex reality of the person in discriptive way, the personality adding a value dimenssion. It is an universal phenomenon, although it is founded only in individual form.
Modelele sociale influenţează profund formarea personalităţii reuşite şi proiectarea unei imagini de calitate în contextul instruirii şi educaţiei europene. Una din cele mai importante caracteristici psihologice ale personalităţii dezvoltate – orientările valorice ale ei. Ele formează latura de conţinut a orientării personalităţii şi accentuiază fundamentul atitudinilor ei faţă de realitatea socială (I. S. Con, 1967; B. G. Ananiev, 1968; Фрадкин Ф., 1971; M. Rokeach; V. A. Iadov, 1972, 1987; E.V. Şorohova, 1974, etc.) Dacă individualitatea reprezintă realitatea complexă a individului considerat din punct de vedere descriptiv, personalitatea îi adaugă o dimensiune valorică (P. Popescu – Neveanu), ea este un fenomen universal, deşi se găseşte numai în formă individuală.