Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Exigenţe psihologice şi sociale în exercitarea funcţiei de profesor universitar

Show simple item record

dc.contributor.author Fornea, Iuliana
dc.date.accessioned 2019-06-25T12:07:44Z
dc.date.available 2019-06-25T12:07:44Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation FORNEA, Iuliana. Exigenţe psihologice şi sociale în exercitarea funcţiei de profesor universitar. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 11-a. Chișinău: CEP Medicina, 2010, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 216-223. en_US
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4030
dc.description Catedra Economie, management şi psihopedagogie în medicină en_US
dc.description.abstract Higher education faces challenges and social changes that impose requirements to academics, thus forming a positive image is required by the demands of higher education development in the European context. Professor ideal image is composed of three main factors of personality: intelligent teacher, professional skills and his emotional stability. Through research we determined that the work experience fosters a positive image of the personality of Professor. We established that there is strong correlation in the experimental group 4 (5), with seniority (at 25 years and more) with the following features of the teacher's personality: strength, organization, courtesy, dignity and personal initiative. Învăţământul superior se confruntă cu o serie de provocări şi schimbări sociale, ce impun anumite cerinţe faţă de cadrele didactice universitare (CDU), de aceea formarea imaginii pozitive a acestora este impusă de exigenţele dezvoltării învăţământului superior în contextul european. Imaginea ideală a profesorului universitar este formată din trei factori principali ai personalităţii: inteligenţa profesorului; măiestria profesională şi stabilitatea emoţională a acestuia. Prin cercetare am stabilit că experienţa de muncă favorizează imaginea pozitivă a personalităţii profesorului universitar. Am stabilit că există corelaţie puternică la grupul experimental 4 (5), ce au vechimea în muncă (de la 25 ani şi mai mult), cu următoarele trăsături ale personalităţii profesorului: rezistenţă, organizare, amabilitate, demnitate şi iniţiativă personală. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher CEP "Medicina" en_US
dc.title Exigenţe psihologice şi sociale în exercitarea funcţiei de profesor universitar en_US
dc.title.alternative Psychological and social demands of university professor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics