dc.contributor.author |
Fornea, Iuliana |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-25T12:07:44Z |
|
dc.date.available |
2019-06-25T12:07:44Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
FORNEA, Iuliana. Exigenţe psihologice şi sociale în exercitarea funcţiei de profesor universitar. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 11-a. Chișinău: CEP Medicina, 2010, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 216-223. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4030 |
|
dc.description |
Catedra Economie, management şi psihopedagogie în medicină |
en_US |
dc.description.abstract |
Higher education faces challenges and social changes that impose requirements to academics, thus forming a positive image is required by the demands of higher education development in the European context.
Professor ideal image is composed of three main factors of personality: intelligent teacher, professional skills and his emotional stability.
Through research we determined that the work experience fosters a positive image of the personality of Professor. We established that there is strong correlation in the experimental group 4 (5), with seniority (at 25 years and more) with the following features of the teacher's personality: strength, organization, courtesy, dignity and personal initiative.
Învăţământul superior se confruntă cu o serie de provocări şi schimbări sociale, ce impun anumite cerinţe faţă de cadrele didactice universitare (CDU), de aceea formarea imaginii pozitive a acestora este impusă de exigenţele dezvoltării învăţământului superior în contextul european.
Imaginea ideală a profesorului universitar este formată din trei factori principali ai personalităţii: inteligenţa profesorului; măiestria profesională şi stabilitatea emoţională a acestuia.
Prin cercetare am stabilit că experienţa de muncă favorizează imaginea pozitivă a personalităţii profesorului universitar. Am stabilit că există corelaţie puternică la grupul experimental 4 (5), ce au vechimea în muncă (de la 25 ani şi mai mult), cu următoarele trăsături ale personalităţii profesorului: rezistenţă, organizare, amabilitate, demnitate şi iniţiativă personală. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
CEP "Medicina" |
en_US |
dc.title |
Exigenţe psihologice şi sociale în exercitarea funcţiei de profesor universitar |
en_US |
dc.title.alternative |
Psychological and social demands of university professor |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |