dc.identifier.citation |
DORONIN, Natalia, ŞIMANSCHI, Marcela, TUMURUC, Olga. Tehnica învăţării eficiente. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 13-a. Chișinău: CEP Medicina, 2012, Vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 620-624. |
en_US |
dc.description.abstract |
Learning involves conscious participation in the studying process. Learning’s goals are the
acquisition of information, skills training, behavior or potential development. The effective
learning process is guided by methods. The methodology includes procedures, methods and
other means, used in teaching. The most important instruments of effective learning are critical
thinking and metacognitive strategies. Learning is focused on previous experiences and it is
influenced by the environment. Effective learning process is guided by methods. The intuitive
methods demonstration and modeling influence the perception and representation mechanisms.
The included methods are the study, research, documentation, innovation, planning, processing,
creation and others. Teaching materials help to achieve cognitive representations, often through
inductive approach. The used teaching materials should be more diverse and complex, than the
learning would be more efficient and stable.
Învăţarea presupune implicare şi participare conştientă în procesul de construire a
cunoştinţelor. Obiectivele în învăţare pot viza achiziţia de informaţii, formarea de abilităţi, de
comportamente sau dezvoltarea potenţialului. Procesul învăţării eficiente este ghidat de metode.
Metodologia cuprinde procedee, metode şi mijloace care sunt folosite în domeniul didactic. Cele
mai importante instrumente ale învăţării eficiente sunt gândirea critică şi strategiile
metacognitive. Învăţarea se construieşte pe baza experienţelor anterioare şi este influenţată de
climatul în care se realizează. Procesul învăţării eficiente este ghidat de metode. Metodele intuitive
demonstraţia şi modelarea acţionează asupra mecanismelor de percepţie şi reprezentare.Metodele
prin care se realizează includ studiul, cercetarea, documentarea, inovarea, planificarea,
prelucrarea, creaţia. Materialele didactice ajută la realizarea reprezentărilor cognitive, adesea
printr-un demers inductiv. Cu cât materialele didactice utilizate sunt mai diverse şi mai
complexe, cu atât învăţarea este mai eficientă şi mai stabilă. |
en_US |