Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Concordanța dintre proiectarea didactică și identificarea nivelelor de autonomie ale utilizatorului

Show simple item record

dc.contributor.author Bâlici, Nadejda
dc.contributor.author Bâlici, Marcel
dc.contributor.author Pruteanu, Maria
dc.date.accessioned 2019-06-26T15:43:21Z
dc.date.available 2019-06-26T15:43:21Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation BALICI, Nadejda, BALICI, Marcel, PRUTEANU, Maria. Concordanța dintre proiectarea didactică și identificarea nivelelor de autonomie ale utilizatorului. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 374-378. en_US
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6400
dc.description Catedra Limba Română și terminologie medicală, USMF „Nicolae Testemițanu” Secția Pregătire Preuniversitară, USMF „Nicolae Testemițanu” en_US
dc.description.abstract This article focuses on the problem of identifying the characteristics of the transmissive versus constructivist learning paradigms. Constructivist approach of the study refers to metacognitive skills of the users which enable them to develop strategies for achieving the goal in terms of autonomous learning style. Metacognitive skills will combine with the ontological ones. The article is also a theoretical support on the autonomy learning levels expressed by Nunan. It also contains algorithms of practical implementation of methods of the users` tasks awareness, their selection and change, development of new tasks that the users consider effective for achieving their own success. Ontological element of the self-perception can eliminate feelings of anxiety which are real impediments to effective learning. Lucrarea abordează problema relevării caracteristicilor paradigmelor de învățare transmisive versus constructiviste. Abordarea constructivistă a studiului înseamnă dezvoltarea competențelor metacognitive ale utilizatorilor pentru ca să poată elabora strategii de realizare a sarcinii din perspectiva stilului autonom de învățare. Competențele metacognitive se vor îmbiina cu cele ontologice. De asemenea, lucrarea reprezintă un suport teoretic referitor la nivelele de autonomie a învățării expuse de Nunan, dar conține și algoritmi de aplicare practică a metodelor de conștientizare a sarcinilor de către utilizatori, de selectare și modificare a lor, de elaborare a noilor sarcini pe care utilizatorul le consideră eficiente pentru realizarea propriului succes. Elementul ontologic al perceperii propriului eu poate înlătura sentimentele de anxietate care sunt impedimente reale pentru învățarea eficientă. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher CEP Medicina en_US
dc.subject Learning en_US
dc.title Concordanța dintre proiectarea didactică și identificarea nivelelor de autonomie ale utilizatorului en_US
dc.title.alternative Consistency between teaching projection and identification of levels of user`s autonomy en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics