| dc.contributor.author | Bâlici, Nadejda | |
| dc.contributor.author | Bâlici, Marcel | |
| dc.contributor.author | Pruteanu, Maria | |
| dc.date.accessioned | 2019-06-26T15:43:21Z | |
| dc.date.available | 2019-06-26T15:43:21Z | |
| dc.date.issued | 2013 | |
| dc.identifier.citation | BALICI, Nadejda, BALICI, Marcel, PRUTEANU, Maria. Concordanța dintre proiectarea didactică și identificarea nivelelor de autonomie ale utilizatorului. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 374-378. | en_US |
| dc.identifier.uri | https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6400 | |
| dc.description | Catedra Limba Română și terminologie medicală, USMF „Nicolae Testemițanu” Secția Pregătire Preuniversitară, USMF „Nicolae Testemițanu” | en_US |
| dc.description.abstract | This article focuses on the problem of identifying the characteristics of the transmissive versus constructivist learning paradigms. Constructivist approach of the study refers to metacognitive skills of the users which enable them to develop strategies for achieving the goal in terms of autonomous learning style. Metacognitive skills will combine with the ontological ones. The article is also a theoretical support on the autonomy learning levels expressed by Nunan. It also contains algorithms of practical implementation of methods of the users` tasks awareness, their selection and change, development of new tasks that the users consider effective for achieving their own success. Ontological element of the self-perception can eliminate feelings of anxiety which are real impediments to effective learning. Lucrarea abordează problema relevării caracteristicilor paradigmelor de învățare transmisive versus constructiviste. Abordarea constructivistă a studiului înseamnă dezvoltarea competențelor metacognitive ale utilizatorilor pentru ca să poată elabora strategii de realizare a sarcinii din perspectiva stilului autonom de învățare. Competențele metacognitive se vor îmbiina cu cele ontologice. De asemenea, lucrarea reprezintă un suport teoretic referitor la nivelele de autonomie a învățării expuse de Nunan, dar conține și algoritmi de aplicare practică a metodelor de conștientizare a sarcinilor de către utilizatori, de selectare și modificare a lor, de elaborare a noilor sarcini pe care utilizatorul le consideră eficiente pentru realizarea propriului succes. Elementul ontologic al perceperii propriului eu poate înlătura sentimentele de anxietate care sunt impedimente reale pentru învățarea eficientă. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | CEP Medicina | en_US |
| dc.subject | Learning | en_US |
| dc.title | Concordanța dintre proiectarea didactică și identificarea nivelelor de autonomie ale utilizatorului | en_US |
| dc.title.alternative | Consistency between teaching projection and identification of levels of user`s autonomy | en_US |
| dc.type | Article | en_US |