- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29869
Title: | Rolul competențelor de limbă română în educația studenților străini mediciniști |
Other Titles: | The role of romanian language skills in the education of foreign medical students |
Authors: | Cravcenco, Svetlana Timciuc, Maria |
Keywords: | integration;communication;adaptation;foreign students;medicine |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | CRAVCENCO, Svetlana; TIMCIUC, Maria. Rolul competențelor de limbă română în educația studenților străini mediciniști = The role of romanian language skills in the education of foreign medical students. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 870. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. În contextul global, cunoașterea limbii
române a fost crucială pentru studenții străini mediciniști.
Lucrarea analizează rolul competențelor de limbă română
a studenților în cadrul procesului educațional, cu accent pe
predarea limbajului medical și integrarea acestora în mediul academic și clinic local. Scopul lucrării. De a evidenția
beneficiile directe ale cunoașterii limbii române în predarea limbajului medical de specialitate, pentru a îmbunătăți
pregătirea și competențele profesionale ale studenților
străini mediciniști. Material și metode. Analiza literaturii relevante din domeniul educației medicale și al lingvisticii aplicate. Studii și articole despre importanța limbii
române în formarea medicilor, precum și diversele abordări
și metode în predarea limbajului medical. Rapoarte și studii de caz pentru identificarea practicilor eficiente și evaluarea impactului cunoașterii limbii române în dezvoltarea
studenților străini mediciniști. Rezultate. Analiza a relevat
multiple beneficii ale cunoașterii limbii române pentru studenții străini mediciniști. Aceștia au înregistrat îmbunătățiri semnificative în comunicare și înțelegerea terminologiei
medicale. Predarea limbajului medical în română a dezvoltat gândirea critică a studenților și abilitățile lor de rezolvare a problemelor. Integrarea acestora în mediul academic
și clinic s-a îmbunătățit, favorizând colaborarea cu colegii
și personalul medical local. Cunoașterea limbii române a
fost esențială pentru integrarea studenților străini mediciniști în sistemul medical și pentru îmbunătățirea calității
îngrijirii pacienților într-un mediu multicultural. Concluzii. Predarea limbajului medical în română a îmbunătățit
comunicarea și integrarea studenților în practica medicală
și academică. Este esențial să continuăm să dezvoltăm și să
implementăm programe educaționale eficiente pentru sprijinirea integrării lor în mediul medical local. Background. In the global context, knowledge of the Romanian language was crucial for foreign medical students.
The paper analyzes the role of Romanian language skills
in their education, with an emphasis on teaching medical
language and their integration into the local academic and
clinical environment. Objective of the study. To highlight
the direct benefits of knowledge of the Romanian language
in the teaching of specialized medical language to improve
the training and professional skills of foreign medical students. Material and methods. Analysis of relevant literature in the field of medical education and Applied Linguistics. Studies and articles on the importance of the Romanian
language in the training of doctors, as well as the various
approaches and methods in teaching medical language.
Reports and case studies to identify effective practices
and assess the impact of knowledge of the Romanian language in the development of foreign medical students. Results. The analysis revealed multiple benefits of knowing
the Romanian language for foreign medical students. They
have seen significant improvements in communication and
understanding of medical terminology. Teaching medical
language in Romanian has developed critical thinking and
problem-solving skills. Their integration into the academic
and clinical environment has improved, facilitating collaboration with colleagues and local medical staff. Knowledge
of the Romanian language was essential for the integration
of foreign medical students into the medical system and for
improving the quality of patient care in a multicultural environment. Conclusion. Teaching medical language in Romanian has improved their communication and integration
into medical and academic practice. It is essential that we
continue to develop and implement effective educational
programs to support their integration into the local medical environment. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29869 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|