USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/29882
Title: TEHNICI ȘI METODE DE ANIMARE A ACTIVITĂȚILOR DE GRUP LA LECȚIILE DE LIMBĂ STRĂINĂ PE OBIECTIVE SPECIFICE
Other Titles: TECHNIQUES AND METHODS FOR ENHANCING GROUP WORK EFFECTIVENESS IN LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES LESSONS
Authors: Ala David
Liliana Panciuc
Keywords: techniques for enhancing group work;psychological profile;oral communication
Issue Date: 2024
Publisher: Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova
Citation: Ala David; Liliana Panciuc. TEHNICI ȘI METODE DE ANIMARE A ACTIVITĂȚILOR DE GRUP LA LECȚIILE DE LIMBĂ STRĂINĂ PE OBIECTIVE SPECIFICE = TECHNIQUES AND METHODS FOR ENHANCING GROUP WORK EFFECTIVENESS IN LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES LESSONS. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 883. ISSN 2345-1467.
Abstract: Introducere. Activitățile didactice care propun o activitate în grup constituie o metodă eficientă de predare-învățare a unei limbi străine cu specific medical prin încurajarea colaborării studenților pe anumite tematici din domeniul pro fesional. Scopul lucrării. Prezentarea tehnicilor de animare a activităților de grup pornind de la analiza profilului psiho logic al studentului, gestionarea timpului, utilizarea suportului didactic etc. Material și metode. Analiza și sinteza literaturii de specialitate a permis definirea metodologiei de lucru și identificarea tipologiilor de activități, structurarea lor și aplicarea la lecțiile de limbă străină. Rezultate. Ges tionarea grupului de către profesor implică definirea clară a obiectivelor, crearea unei dinamici prin interactivitate maximală, încurajarea și favorizarea colaborării, stabilirea conexiunilor interpersonale. Utilizarea suportului vizual și a tehnologiilor permit menținerea clarității în definirea sarcinilor și utilizarea eficientă a timpului. Concluzii. Tehnicile de animare a activităților de grup reprezintă un avantaj în dezvoltarea competențelor de comunicare orală în limba străină de specialitate. Rolul profesorului este de a defini corect profilul studentului și implicarea omogenă a studenților în activitatea propusă.
Background . Didactic activities involving group work constitute an effective method of teaching and learning a for eign language, specifically medical terminology, as they encourage students’ collaboration on specific professional topics. Objective of the study . To present techniques for enhancing group work based on the analysis of students’ psychological profiles, time management, use of didactic materials, and other factors. Material and methods. A literature review was conducted to define the group work methodology as well as identify, structure, and apply various types of group work in foreign language lessons. Re sults. The teacher’s management of group work involves several key aspects: clearly defining objectives, creating dy namics, fostering maximal interactivity, encouraging collab oration, and building interpersonal connections. The use of visual aids and technology helps maintain clarity in setting tasks and maximize time efficiency. Conclusion. The use of techniques to enhance group work effectiveness proves ad vantageous in developing oral communication skills in specialized foreign languages. The teacher’s role is to correctly define each student’s profile and ensure the homogeneous involvement of students in classroom activities.
metadata.dc.relation.ispartof: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
URI: https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29882
ISSN: 2345-1467
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_3_2024_A2_883.pdf186.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback