USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/30552
Title: Biblioteca universitară în mediul informațional : modalități și mijloace de promovare
Other Titles: University library in an information environment : modalities and means of promotion
Authors: Gheorghiţa, Angela
Keywords: modern library;marketing;channels and promotion methods;communication
Issue Date: 2021
Citation: GHEORGHIŢA, Angela. Biblioteca universitară în mediul informațional : modalități și mijloace de promovare = University library in an information environment : modalities and means of promotion. Magazin bibliologic. 2021, Nr. 1-2. – p. 70-76. ISSN 1857-1476. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4636966
Abstract: Astăzi bibliotecile își stabilesc prin- cipiile dezvoltării, ținând cont de tendințele glo- bale, îmbinând mai multe modele de paradigmă, ținând pasul cu tranziția comunicării în digital. Noile tendințe sunt importante și benefice pentru dezvoltarea strategiilor de marketing, deoarece adaugă valoare strategiei generale a instituției de a întâlni utilizatorii actuali și de a atrage utiliza- tori potențiali. Strategiile de marketing, politici- le de comunicare reprezintă un necesar relevant cu schimbările majore atât din punct de vedere al canalelor prin care se transmit mesajele, cât și prin prisma conținutului care trebuie adaptat la noile tipuri de „call to action”. Combinarea sau utilizarea unui mix de canale și metode depinde de obiectivele strategice, produsele și serviciile oferi- te de bibliotecă.
Today the libraries establish principles of their own development taking into account global trends, combining several paradigm models, keep- ing pace with the transition to digital communica- tion. The new trends are important and beneficial for development of library marketing strategies, add value to general policy of the institution to meet current users and attract potential users. Marketing strategies and communication policies represent necessity relevant to major changes. It goes about the channels through which messages are transmit- ted and of content that should be adapted for new types of "call to action". The combination of chan- nels and mixture of using methods depends on the strategic objectives, products and services offered by the library.
metadata.dc.relation.ispartof: Magazin bibliologic
URI: https://zenodo.org/records/4636966
https://doi.org/10.5281/zenodo.4636966
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/30552
ISSN: 1857-1476
Appears in Collections:ARTICOLE ȘTIINȚIFICE

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback