Show simple item record

dc.contributor.author Tihon, Aliona
dc.date.accessioned 2021-06-14T11:13:45Z
dc.date.available 2021-06-14T11:13:45Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation TIHON, Aliona. Violenţa şcolară. In: Buletin de perinatologie. 2014, nr. 4(64), p. 73. ISSN 1810-5289. en_US
dc.identifier.issn 1810-5289
dc.identifier.uri https://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2014/4_2014.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17800
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie “Nicolae Testemitanu”, Catedra Igiena Generală en_US
dc.description.abstract Obiective: Cercetările şi statisticile oficiale raportează o creştere spectaculoasă a fenomenului în ultimile trei decenii în mai multe ţări ale lumii, astfel încât escaladarea violenţei în şcoală a devenit cea mai vizibilă evoluţie din câmpul educaţiei formale. Violenţa este dezorganizarea brutală sau continuă a unui sistem personal, colectiv sau social şi care se traduce printr-o pierdere a integrităţii, ce poate fi fizică, materială sau psihică. Aceasta dezorganizare poate sa opereze prin agresiune, prin utilizarea fortei ,constient sau inconstient, insa poate exista si violenţa doar din punctul de vedere al victimei, fără ca agresorul sa aibă intenţia de a face rău. Este dificil să se realizeze discriminări între cele două concepte agresivitate şi violenţa. Material şi metode: Cercetarea literaturii. Rezultate: Violenţa şcolară este de cele mai multe ori nefatală, dar poate cauza serioase prejudicii dezvoltării persoanei. Violenţa fizică si cea verbală sunt două dintre cele mai des întâlnite tipuri de violenţă în şcolile din Europa. În Suedia, 22% dintre elevi de sex masculin cu vârsta 13–17 ani au fost implicaţi in trei sau mai multe violenţe fizice în anul 2000. În Nurenberg, Germania, 53% dintre baieti au fost implicaţi în violenţe fizice în şcoala. Un studiu britanic a descris, că în fiecare an 10 elevi au tentative de suicid determinate de actele de violenţă de la şcoală; 80% din victimele violenţelor consideră violenţa verbală mai stresantă decât atacurile fizice, 30% din victime afirmă că agresiunile le afectează capacitatea de a se concentra asupra sarcinilor şcolare. Concluzii: Violenţa în şcoala este o expresie a violenţei din societate; când violenţa se produce în şcoala, ea conduce şi la alte consecinţe, alături de prejudicii, victimizare, uneori moarte, violenţa din şcoală reduce şansele elevilor de a-şi dezvolta personalitatea pe deplin şi de a dobândi o educaţie de calitate. ro
dc.description.abstract Abstract: Schools are in a unique position to identify violenţ behavior among students early and to implement prevention strategies that affect the entire community. This column is the first in a three-part series on preventing school violence. en
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Instituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copilului en_US
dc.subject Violenţa şcolară en_US
dc.subject discriminări en_US
dc.subject tentative de suicid en_US
dc.title Violenţa şcolară en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Buletin de Perinatologie Nr. 4(64) 2014
    Materialele I-ei Conferințe nationale în sănătatea adolescenților din Republica Moldova cu participare internațională, 4-5 decembrie 2014, Chișinău, Republica Moldova

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics