dc.contributor.author |
Zelenschi, Angela |
|
dc.date.accessioned |
2023-11-03T10:29:36Z |
|
dc.date.available |
2023-11-03T10:29:36Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
ZELENSCHI, Angela. O abordare axiologică a educației adulților. In: Sănătatea, medicina şi bioetica în societatea contemporană: studii inter şi pluridisciplinare = Health, Medicine and Bioethics in Contemporary Society: Inter- and Pluridisciplinary Studies: mater. conf. șt. internaț., ed. a 6-a, 6-7 octombrie 2023. Chişinău: Print-Caro, 2023, pp. 184-190. ISBN 978-9975-82-334-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-82-334-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/26258 |
|
dc.description.abstract |
In this article we analyse the interference between two phenomena -
adult education and values. We are referring as well to education as an
adult value as to the values that are part of the content of adult education and that are expressed in the organisational and societal context at
the current stage.In the process of lifelong learning, we claim to highlight what is valuable and a priority in various domains of activity and in society, to look for practical solutions concerning the real problems faced by
employees at work and to identify opportunities for achieving consensus
among the stakeholders. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, Centrul Național de Bioetică din Republica Moldova, Institutul Național de Patologie „Victor Babeș”, București, România, Universitatea Națională de Sănătate „P. Shupyk” din Ucraina, Institutul de Fiziologie și Sanocreatologie, USM, Republica Moldova |
en_US |
dc.relation.ispartof |
Sănătatea, medicina şi bioetica în societatea contemporană: studii inter şi pluridisciplinare: Materialele Conferinței Științifice Internaționale, ediția a VI-a, 6-7 octombrie 2023 |
en_US |
dc.title |
O abordare axiologică a educației adulților |
en_US |
dc.title.alternative |
An axiological approach towards the adults’ education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |