Abstract:
The study included 7th class from children. In the process of study modifications of the
intellectual work capacity were studied on the base of correction tables (Anfimov). In the
experimental group the satisfactory and unsatisfactory works predominate (44 and 25%,
respectively), in the control group I - those done well and satisfactory (38 and 36%,
respectively), and in CG 2 - works (64%). Children’s who work at the computer a long period of
time (group I) the indices of work capacity showed values, smaller than normal and smaller than
at the students who are working at the computer less time (group II) (p<0.001).
În studiu au fost incluşi elevii claselor a 7-a. Modificările capacităţii muncii intelectuale
în procesul de studiu au fost studiate în baza tabelelor de corectură (Anfimov). În Lotul
experimental predomină lucrările realizate satisfăcător şi nesatisfăcător (44 şi 25%, respectiv), în
Lotul de control 1 – cele realizate bine şi satisfăcător (38 şi 36%, respectiv), iar în Lotul de
control 2 – lucrări realizate bine (64%). La elevii care activează mult timp la computer (grupul I)
indicii capacităţii de muncă au înregistrat valori medii mai mici ca cele normate şi respectiv mai
mici ca la elevii ce se ocupă puţin timp (grupul II) (p<0,001).