Abstract:
The study revealed a good overall impression after the survey on patient satisfaction. As
“good” was considered the accuracy of diagnosis and treatment, as well as the interpersonal
aspect, social and psychological relations established between patient and medical staff, medical
explanations for disease and received treatment; accessibility was also evaluated as “good”,
reserves are at the technical aspect which is more difficult to be achieved in the institution under
study. Mandatory health care insurance has a positive impact on the accessibility and
performance of health service provision.
Studiul a relevat o impresia generală bună după efectuarea sondajului privind satisfacţia
pacienţilor. A fost apreciat cu “bine” atât acurateţea procesului de diagnostic şi de tratament, cât
şi latura interpersonală, relaţiile sociale şi psihologice stabilite între pacient şi personalul
medical, explicaţiile medicului privind boala şi tratamentul administrat, de asemenea
accesibilitatea a fost evaluată cu calificativul “bine”, reserve există la latura tehnică care este mai
dificil de realizat în instituţia luată în studiu. Asigurările medicale obligatorii pentru sănătate au
un impact favorabil asupra accesibilităţii şi performanţei acordării serviciilor medicale.